perjantai 1. kesäkuuta 2012

Finnejä

Mulla oli teini-iässä kasvoissa epäpuhtauksia. Kun lukio-ikäisenä aloin putsaamaan kasvoja ja rasvaamaan melkein päivittäin,kasvojeni iho alkoi parantumaan. Nyt voi sanoa,että mulla on perus hyvä sekaiho; talvisin tietyiltä alueilta kuiva,pääasiassa vaan mustapäitä t-alueella (otsa-nenä-leuka), rasvaisuutta ajottain tietyllä alueella ja couperosaa poskipäillä. Onnekseni epäpuhtaudet ovat sijoittuneet pääasiassa ainoastaan kasvoille. Joskus rintalehään voi ilmestyä finnejä hetkellisesti,mutta ne ei oo arkipäivää.

Mulle tulee pääasiassa finnejä stressistä ja ihon huomioimattomuudesta (eli en pese kasvoja tai rasvaa yö- ja päivävoiteella). Mut mulle tulee myös uusista aineista ja mömmöistä finnejä, ja siksikin oon pitänyt pitkään kaikkia Garnierin tuotteita pannassa,kun mulle tulee niistä usein huono iho.

Niin ja siis asiaan; mulla on nyt n.3-4 päivän sisään tullut älyttömän isoja ja kipeitä finnejä!! :(
oon yrittänyt hulluna pähkäillä,mistä moinen voi johtua (oon sellanen syy-seuraus-tyyppi,kuten avokki musta sanoo: etsin aina jonkin syyn tapahtuneelle).
Tää voi johtua uusista mömmöistä,joita oon ostanut. Mut oon n.vuosi sitten myös käyttänyt näitä samoja tuotteita,mutten muista että silloin mitään ongelmia ois esiintynyt.
Tai nää voi johtua stressistä; muutto,tulevat juhlat,laulureenit,pääsykokeet,valmistuminen... U name it! Mut usein stressifinnit on pieniä ja niitä on miljoona. Usein stressifinnit myös leviää rintakehään,mut nyt kaikki on kasvoissa. Sitten mietin,et olenko laiminlynnyt kasvojenhoitoni. En ole hirveesti kuorintoja ehtinyt tehdä,mut ei se nyt iho tämmöiseen kuntoon voi saada! Toisaalta mulla loppu yövoide ja uuden ostoon meni n.3 päivää,eli ne kolme päivää meni ilman yövoidetta. Eli eikö kasvot oo saanut tarpeeks kosteutusta? En tiedä.
Seuraava vaihtoehto olis toi siitepöly. Voisko se tänän vuonna olla niin raju,et mun kasvot pukkaa hulluna kipeitä finnejä? Ehkä.
Entäs sitten ehkäisypillerit, jotka on aina vaikuttanut mun kasvojen kuntoon; vaihdoin toukokuuksi uuden Qlaira- merkin, mut sit kuukauden liuskan jälkeen palasin takaisin Yasminelleen. Voiko tällä olla yhteyttä mun kasvojen huonokuntoisuuteen?
Ehkä syy ei ole mikään mainituista tai se voi olla kaikki nuo saman aikaisesti. Ärsyttää kuitenkin,että tässä kaiken tohinan keskellä pitää viel kärsiä kipeistä finneistä. ARGH! Muutama bloggaaja on suosinut yhtä apteekissa myytävää akne-voidetta pieninä annoksina finneille. Jos huomiseen mennessä nämä ei ole rauhoittunut,niin kipaisen Ideaparkin apteekista yhden tuubin kokeiluun(lue; en ehtinyt käydä ostaan tuota tuotetta, vielä). Äiti oli auttamassa muutossa ja kuulema kärsi samasta ongelmasta. Onko muita finneistä tällä hetkellä kärsiviä ja mikä avuksi!?!? Nyt laitan extrakerroksen yövoidetta. Nypistelin kaikki näpyt äsken,vaikkei se olekaan kovin fiksua muutoinkaan, ja laitoin saippuan kuivattaan finnit pois.  Katsoo siis huomenna,millaisessa kunnossa kasvot ovat.

ps. älkää tehkö kuten minä teen, tehkää kuten minä neuvon, eli älkää puristelko finnejä tai yrittäkö kuivattaa niitä saippualla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti